PUTOVANJE U TRANSILVANIJU

(od 27. aprila do 1. maja 2012. godine)

Grupa nagrađenih autora Ki5lők za najbolji film na Konkursu za film jeze u organizaciji Fondacije „Danilo Kiš“ bila je na trodnevnom nagradnom putovanju u Transilvaniji. Milosavljević Kristina, Újvári Natália, Hajdu Brigitta, Butora Bernadett i Klinocki Albert osvojili su nagradu za autorski film „Dracula, a két lábon járó halál“.

Od 1. oktobra do 23. novembra 2011. godine mladi ljudi sa teritorije Grada Subotice imali su priliku da na konkurs pošalju video-radove koji bi se mogli podvesti pod film jeze: kratkometražno filmsko ostvarenje inspirisano filmografijom Bele Lugošija i njegovim čuvenim likom Drakule.
Najuspešnije radove odabrao je stručni žiri u sastavu: pozorišni reditelj i direktor Pozorišta „Deže Kostolanji“ Urban Andraš, filmski reditelj Sabolč Tolnai i istoričarka umetnosti i kustoskinja Moderne galerije „Likovni susret“ Nela Tonković.
Autori su, osim trodnevnog putovanja u Transilvaniju, osvojili i HD filmsku kameru, koju su poneli na ovo uzbudljivo putovanje.

Nagrađeni autori imali su priliku da posete muzej poznat kao Drakulin zamak (www.bran-castle.com), kao i dvorce u okolini ovog živopisnog mesta. Sa putovanja su nam doneli suvenir sa likom Grofa Drakule, kao i kratki putopis koji ovom prilikom prenosimo:

U petak poslepodne, u 17 časova krenuli smo iz Subotice na nagradno putovanje ka predivnom karpatskom basenu, u Brašov. Put je počeo u veselom raspoloženju. U Beogradu smo se priključili odličnom društvu saputnika. U subotu, u jutarnjim časovima stigli smo u Brašov, gde smo se smestili u hostel. Prvog dana vodiči su nam pokazali Brašov. Popeli smo se na tvrđavu, a zatim liftom na najvišu tačku u gradu, gde nas je dočekao prelep pogled na okolinu. Popodne smo proveli u obilaženju poznatih gradskih spomenika i trgova. Uveče smo sa vođama puta posetili klub Sofa, gde nas je čekala odlična žurka. Drugog dana ujutru, u 9 časova krenuli smo u dvorac Peleš, izgrađen u vreme Karola I (1866-1914), koji je nekada služio kao letnja rezidencija rumunskim kraljevima, dok danas važi za jedan od značajnih spomenika evropske kulture XIX veka. Obišli smo tvrđavu i spolja i iznutra. Posle toga, put nas je vodio do dvorca Bran, poznatog i kao Drakulin dvorac, koji je uz dozvolu mađarskog kralja Lajoša I 1377. godine izgrađen pored važnog trgovačkog puta, kako bi čuvao od upada rumunskog vojvode. Zbog svog položaja spadao je među teško osvojive tvrđave. Na kraju dana, umorni smo se vratili u hostel i posle kratkog odmora našli se sa ostalim članovima grupe u hostelskoj sali, gde smo se dogovorili da odemo u lokalni kafić Times. Tu smo se odlično proveli. U ranim jutarnjim satima smo se vratili u hostel. U ponedeljak prepodne odlučili smo da sami obiđemo Brašov. Posle poslepodnevnog odmora, u 20 časova krenuli smo put Subotice. Na putu kući podelili smo među sobom utiske sa ovog divnog provedenog trodnevnog putovanja. U utorak, u 9 sati ujutru, umorni, ali sa divnim utiscima, stigli smo u Suboticu.

Zahvaljujemo na svemu, „Danilo Kiš“!

S poštovanjem,

prvonagrađeni film:

Hiába futsz

JavaScript is disabled!
To display this content, you need a JavaScript capable browser.