10-15. DECEMBAR, MEDUSA DANI FILMA (Symposion LIFT)

Share


Od 10. do 15. decembra u Skladištu i Art bioskopu Lifka se održavli su se Medusa - dani filma. Ovo je treća godina kako se održava ovaj događaj koji naglasak stavlja na filmske stvaraoce iz Vojvodine i filmove koje retko imamo priliku videti. Medusa Dani filma predstavljaju događaj na kome se prikazuju filmovi raznolikog žanra i tematike, i među koje se dela vojvođanskih reditelja izvanredno uklapaju. MEDUSA je dešavanje procesnog karaktera, što bi u ovom slučaju značilo da je program 2010. godine u nekoliko reči opisao vojvođanske filmove, pokušao da odgovori na pitanje: “šta čini jedan film vojvođanskim?”, dok je 2011. godine kontekstualizovao iste.

Organizator programa je Atila Širbik, pisac i glavni urednik časopisa Symposion, a u okviru projekta Symposion LIFT. Pokrovitelji programa su Grad Subotica, Zavod za kulturu vojvođanskih Mađara, Laslo Sekeres i Danilo Kiš fondacije. Opširnije na www.medusa.vmmi.org

MEDUSA dani filma su neka vrsta potrage za dialogom u okviru ovog pitanja. Sve dok se ovaj proces odvija, teško je dati konkretan odgovor o karakteristikama “vojvođanskog” filma, iz tog razloga samu reč stavljamo pod znake navodnika.(Brenner J. Janoš) Izbor koji se održava tekuće 2012. godine još više će zamrsiti konce ili, pak, pružiti jasnu sliku. Ove godine se stavlja akcenat i na predstavljanje ostalih umetničkih grana, izložbi, umetničkih instalacija, performansa, koncerata, prezentacija knjiga, koje ne služe samo za ukrašavanje i/ili obogaćenje programa, nego su i u uskoj vezi sa filmovima i predstavljaju esencijalni sastojak u interpretaciji istih. Tokom dešavanja Dana filma otvorene su mnogobrojne mogućnosti za razgovore, diskusije.

PROGRAM:

10. dec. SKLADIŠTE
19.30 Andrea Palašti Strabizam (feat. Jelena Vladušić) i Balkan disco
fotoinstalacija izložba i predavanje autora (SR/HU) ulaz samo uz pasoš
+ TREĆA LICA projekcija filma (r.: Andrea Palašti)

11. dec. SKLADIŠTE
19.30 Igor Lazin projekcija animiranih i kratkometražnih filmova
+ sa autorom razgovara Stephen Bozhen

12. dec. ART BIOSKOP LIFKA
19.30 Karolj Viček projekcija cenzurisanih filmova
+ Vreme rasnih pasa promocija knjige
sa autorom razgovara Atila Antal

13. dec. ART BIOSKOP LIFKA
19.00 Izbor kratkih filmova
INSIDE (r.: Laslo Antal) – eksperimentalni film 18:00
FANZINES FROM MARS (r.: Siniša Dugonjić) – dokumentarni film 33:16

DEVOJKE IZ DEDEŠA (r.: Doroća Zurbo, Nikol Cibuja, Ambruš Hernadi) – dokumentarni film 11:07
TELO-KUĆA (r.: Andrea Kozma) – eksperimentalni film 2:30
Ledolomac predstavlja: KRASTAVAC (r.: Akoš Kovač) – kratkometražni film 5:23
COME CLOSER (r.: Laslo Antal) – videoklip 3:42
SISTERS (r.: Lea Vidaković) – animirani film 7:31
POLA DESET (r.: Aniko Urban) – kratkometražni film 11:28
SEDAMNAEST SEKUNDI (r.: Aurel Kiš) – plesni film 1:30
KAMERA PROBA (r.: Artur Hofman) – eksperimentalni film 11:20
RIBOSTRAH/FEAR OF FISH (r.: Atila Antal) – eksperimentalni film 12:25
DAS BAD (r: Laslo Antal) – eksperimentalni film 1:56

14. dec. SKLADIŠTE
18.00 PESMA KOJA TRAJE – Omladinska kultura u SFRJ (Medijska arheologoija) – dokumentarni film 51:49
19.00 CÉRNASZÁLON (r.: Janoš Litauski) – dokumentarni film 53:00

15. dec. SKLADIŠTE
17.30 RAKIJAFILM (r.: Čongor Sas) projekcija filma i promocija knjige Petera Božika Pohvala rakiji i druge priče
20.00 Beldocs: (ON THE QUEST FOR) BEOGRAD UNDERGROUND – dokumentarni 64:48
+ Klopka za pionira – koncert

Ulaz na sve programe je slobodan!
www.medusa.vmmi.org


OPŠIRNIJE:


10. decembar - SKLADIŠTE
19.30 Andrea Palašti Strabizam (feat. Jelena Vladušić) i Balkan disco
fotoinstalacija/izložba i predavanje autorke (SR/HU): ulaz samo uz pasoš
+ projekcija filma TREĆA LICA (režija: Andrea Palašti)

Izložba-instalacija novosadske umetnice Andree Palašti je jedinstvena i neponovljiva. Najnoviji projekat se sastoji od dva dela: sa jedne strane, Strabizam, kao metafora, predstavlja događaje tokom raspada Jugoslavije i trenutnu situaciju u Srbiji, dok je, s druge strane, Balkan disco postavljen u takvom instalacionom prostoru u koji može ući samo onaj koji prođe kontrolu pasoša. Ulaz na izložbu je moguć samo sa putnom ispravom. Nakon izložbe sledi projekcija video performansa pod nazivom “Vendégek” (Treće lice) i predavanje autora.





11. decembar - SKLADIŠTE
19.30 projekcija animiranih i kratkometražnih filmova Igora Lazina
+ sa autorom razgovara Stephen Bozhen

Sa početkom u 19.30 časova održaće se projekcija animiranih i kratkih filmova reditelja Igora Lazina, a zatim će sa rediteljem razgovarati Stephen Bozhen.

Igor Lazin je rođen u Novom Kneževcu, a 1992. godine se seli u Mađarsku, početkom ratnih dešavanja na našim prostorima. Završio je studije na Fakultetu likovnih umetnosti, smer Enterijer, pre odlaska radio je i kao kostimograf na novosadskoj televiziji. Zaposlenje na televiziji koje je usledilo nedugo nakon diplomiranja omogućilo mu je lagodan život. Period bezbrižnog života nije dugo potrajao, zbog nemira i ratnih dešavanja kojima smo svi bili svedoci na ovim prostorima. Za njega je ideja ratovanja i besmislenog ubijanja bila neshvatljiva i nije mogao da se pomiri sa činjenicom da će, ako ostane u svojoj domovini, biti prinuđen da ubija ljude koji bi mu u drugim okolnostima mogli biti prijatelji, komšije, ljudi koji su isti kao on. Jedini izlazak iz nastale situacije je bilo bežanje u prestonicu susedne države Mađarske. Na pitanje - da li napustiti porodicu ili prijatelje ? – odgovor je bio jasan: „Ništa me nije zanimalo. Nisam želeo umreti.” Snalaženje u novoj okolini, u Budimpešti nije bilo jednostavno, ali nije bilo ni nemoguće. Uspostavio je kontakt sa društvom pod nazivom “Tilos az Á” ( Zabranjeno je Á ) , koje se okupljalo po underground klubovima. Zahvaljujući ovom društvu upoznao je mnogo zanimljivih ličnosti koje su se u tom periodu zanimale pronalaženjem odgovora na ista pitanja i životne dileme. Bez obzira na jezičku barijeru Igor je morao da se snalazi i zaposli da bi omogućio sebi izvor prihoda za egzistencijalne potrebe. Prijateljstva koje je stekao pružila su mu mogućnost da stupi u kontakt sa studijom Varga Čabe, poznatog reditelja i dobitnika internacionalnih nagrada. Dobio je šansu da pokaže svoja dela i ona su mu otvorila mogućnost da se zaposli kod istog , tako da je prvi zajednički film snimao kao saradnik. Nakon nekoliko godina zajedničkog rada snimio je svoj prvi samostalni film, zatim je sa dvojicom kolega osnovao sopstvenu firmu pod nazivom “My-Film”. Nakon realizacije mnogobrojnih, uspešnih projekata, u pamćenje javnosti je svoje ime urezao putem kratkog filma o životu malog teleta. Njegova produkcijska kuća je snimila kratak film, nakon čega je osnovana grupa “Kistehén Tánczenekar”, kao i reklamni materijal za poznati Siget festival u Mađarskoj. Ideja za kratak film o životu malog teleta je osvanula kad je njegov kolega, i jedan od vlasnika firme, pokazao Igoru muzičku verziju na pomenutu temu, a on inspirisan istom nacrtao glavnog lika. Kratak film je preko noći postao izuzetno popularan na internetu. Ovo delo je poslužilo kao preporuka za dalje angažmane i tako su došli do snimanja reklamnog materijala za Siget festival.
Igor Lazin, osim po snimanju kratkih filmova, poznat je i kao likovni umetnik i stvaralac raznih umetničkih instalacija. Godine 1993. u Skorndorfu animirani film pod nazivom „Bestiák” (Zveri) u zajedničkoj saradnji sa Varga Čabom, našao se na listi 40 najznačajnijih filmova na svetu. U Kanu 1994. godine se našao se na listi 20 najboljih video spotova godine.


HILDA
animirani film, 9:38 min,
2001.
režija: Igor Lazin
scenario i dizajn: Igor Lazin
animacija: Igor Lazin, Šandor Bense
faza: Oršolja Zeitler, Andraš Karolji
internet i kolor: Andraš Por
dramaturg: Ervin Latzar
kamera: Atila Salma
montažer: Tamaš Pal
zvuk: Gabor Balaž
muzika: Quimby
glas: Ester Onodi, Barna Iješ, Oršolja Tot, Igor Lazin, Ištvan Balint
menadžer produkcije: Bence Varga-Kitner
producent: Laslo Kolar

Sinopsis:
Epizode iz života usamljene Hilde koja se upliće u najluđu ljubavnu priču u gradu.


MALI BOŽIĆNI PROBLEM
animirani film, 2:22 min.
2002.
režija: Igor Lazin
animacija: Igor Lazin
ideja: Igor Lazin, Laslo Klemenc-Kolar
muzika i pjesma: Laslo Klemenc-Kolar
cttež: Viki Radači
kompjeterski rad: Reka Kaloci
montažer: Balaž Sifer
producer: Jene Vaš, Laslo Klemenci-Kolar, Zoltan Mol

Sinopsis:
Vejavica, irvasi, okićene i neokićene božićne jelke i, naravno, glavni glumac koji i po jelkama saobraća sa spretnošću pantera.


MALI PERA I SVINJETINA
eksperimentalni film, 2:35 min
2003.
režija: Igor Lazin
kamera: Gergej Poharnok
svetlost: Atila Doci
focus puller: Andraš Ignac
menadžer produkcije: Gabor Bodiš
montažer: Noemi Merli
asistent produkcije: Barbara Zentai
producent: Zoltan Mol, Jene Vaš

Uloge: Zoltan Ujvari

Sinopsis:

Mali Pera koji ovog puta dobija čudnu želju za...


MALI PERA I XXI VEK
eksperimentalni film, 1:25 min.
2003.
režija: Igor Lazin
kamera: Gergej Poharnok
svetlost: Atila Doci
focus puller: Andraš Ignac
menadžer produkcije: Gabor Bodiš
montažer: Noemi Merli
asistent produkcije: Barbara Zentai
producent: Zoltan Mol, Jene Vaš
Uloge: Zoltan Ujvari

Sinopsis:

Mali Pera koji ovog puta dobija čudnu želju za...


MORB
animirani film, 7:04 min.
2003.
režija: Igor Lazin
lutkar: Daniel Kovač
sceleton: Janoš Regian
zvuk: Gabor Balaž
montažer: Daniel Sabo
svetlost: Đerđ Balatoni, Kristian Kovač
specijalni efekti: Žolt Kauker
menadžer produkcije: Nandor Groš
asistent produkcije: Barbara Zentai, Ana Feldvari
producent: Jene Vaš, Zoltan Mol
kamera: Šarolta Sili
animacija: Balint Koložvari

Sinopsis:
MORB je lutkarska animacija rađena tehnikom plastelina. Priča govori o usamljenom stvorenju, mračnim mislima o bezizlaznoj situaciji. Film 2004. godine na Festivalu Animateka dobija posebnu nagradu žirija, a na Festivalu animacija u Kečkemetu prima nagradu filmskih kritičara.


MOZAK I SLIČNO, ODNOSNO ŠTA SE DEŠAVA KAD SE VRATA ZATVORE
animirani film, 3:00 min.
1993.
režija: Igor Lazin
scenario i dizajn: Igor Lazin
menedžer prodikcije: Kristina Baranji
producer: Andraš Erkel, Čaba Varga
saradnici: Tibor Bada, Bojan Budimac
crtež: Judit Kemenj, Andrea Kocan, Maria Penzar
kamera: Mihalj Kovač
muzika: Dr. Mariaš
savetnik: Ištvan Antal
zvuk: Čaba Varga

Sinopsis:

Prvi samostalni film Igora Lazina iz 1993. godine.


PAS I ZEKO, ODNOSNO AH, TI NESPORAZUMI
animirani film, 3:30 min.
2006.
režija: Igor Lazin
animacija: Đerđ Gereb
zvuk: Tamaš Zanji
producent: Jene Vaš

Sinopsis:

Film o nesporazumima.


Igor Lazin (1964)
Rođen u Novom Kneževcu. Studirao dizajn enterijera na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu 1985-1989. Od 1993. živi u Mađarskoj, ilustruje knjige za decu i magazine, režira animacije i reklame.
1993-1999. radio u Studiju Varga kao direktor animacije, a zatim 2000. godine osniva MyFILM Studio. Učesnik brojnih grupnih i individualnih izložbi sa svojim crtežima i drugim delima.





12. dec. ART BIOSKOP LIFKA
19.30 Karolj Viček projekcija cenzurisanih filmova
+ Vreme rasnih pasa promocija knjige
sa autorom razgovara Atila Antal

FAJKUTYÁK IDEJE (VREME RASNIH PASA) - Zabranjeni filmovi Karolja Vičeka – Projekcija, multimedijalno izdanje i razgovor
Tokom večeri emitovaće se pod nazivom “Fajkutyák ideje” (Vreme rasnih pasa) multimedijalni prikaz rada Karolja Vičeka i nekoliko zabranjenih Vičekovih filmova, nakon čega sa autorom razgovara Antal Attila, reditelj i muzičar.
Tema razgovora su: filmovi prvenci reditelja, neprestano cenzurisanje filmova i kako su njegovi filmovi i likovi predvideli ratnu kataklizmu i raspad države tokom 90-tih.
Osvanuće na platnu dva filma legendarnog reditelja koja su prošla pakao cenzure. Nakon projekcije o cenzurisanju sa rediteljem će razgovarati Anttal Atila, te predstaviti film i knjigu pod nazivom “Fajkutyák ideje” (Vreme rasnih pasa), o životu i radu Karolja Vičeka.
Film „Kereszt csillaggal” (Krst sa zvezdom) se odigrava 70-tih godina, a glavni akteri su mladi ljudi bez identiteta, koji ne razlikuju krst od zvezde petokrake. U Novom Sadu 1972. godine film je cenzurisan i zabranjen. Publika se upoznala sa radnjom ovog filma tek u martu 2001. godine na filmskom festivalu u Beogradu.
Film pod nazivom „Teszt” (Test) je snimljen u mitrovačkom zatvoru, sa dve kamere i minimalnim osvetljenjem u cilju da snimatelji stvaraju što manju smetnju. Po mišljenju zatvorenika vreme provedeno u zatvoru je besmisleno: „Mene ne može niko promeniti!” Zatvor je imitacija „slobodnog života”. Film je snimljen u saradnji novosadske televizije RTV i Neoplanta filma, nakon pregleda filma televizija je raskinula saradnju i do dan-danas isti nije prikazala.
Osim ova dva filma, i jedan kratak film pod nazivom „Kubikaši” će doživeti ekranizaciju, film kritikuje idealizaciju radnog staleža u vreme socijalizma. Socijalizam i komunizam su širom sveta idealizovali fizički rad. Organizovane su radne akcije i takmičenja. Ideologija tog vremena je inspirisala i umetnike, na novčanicama su se pojavljivale slike pripadnika radne klase. U ovom filmu se pojavljuje radnik sa ispucalom kožom na rukama i osuđujućim pogledom.


KRST SA ZVEZDOM
dokumentarni film, 9:00 min.
1971.
filmska ekipa: Karolj Viček, Jožef Podolski, Dušan Ninkov, Eva Vekaš, Ivan Ćirković

Karolj Viček (1941)
Televizijski, pozorišni i filmski reditelj. Rodio se 1941. godine u Novom Sadu, gde je završio gimnaziju. Nakon toga je studirao filozofiju u Beogradu. U početku je bio saradnik Beogradske televizije u informativnoj emisiji iz studija u Novom Sadu, a kasnije novosadsog Neoplanta filma. Snimio je oko 15 dokumentarnih i 3 igrana filma. U novosadskom studiju je režirao brojne TV drame, dokumentarne emisije i televizijske serije, a sarađivao je sa više domaćih i inostranih produkcijskih kuća. U svojim filmskim ostvarenjima bavi se prvenstveno problemima Vojvođana, a najčešće ljudima koji se ne snalaze u postojećim burnim društvenim i ekonomskim promenama. Dodeljena su mu brojna domaća i međunarodna priznanja i nagrade. Živi i radi u Novom Sadu.

Sinopsis:

Nije reč samo o zabavi, o dosadi, nego i o omladini bez identiteta, koja ne razlikuje krst od petokrake. Film je 1972. godine cenzurisan u Vojvodini. Javnosti je prvi put prikazan tek 2001. godine na beogradskom martovskom festivalu.


13. dec. ART BIOSKOP LIFKA
19.00 Izbor kratkih filmova
INSIDE (r.: Laslo Antal) – eksperimentalni film 18:00
FANZINES FROM MARS (r.: Siniša Dugonjić, 2012) – dokumentarni film 33:16

INSIDE
experimentalni kratkometražni film, 18:00 min
2012.
režija: Laslo Antal
scenario: Lidija Andonov
muzika: Sixth June

Uloge:
Lidija Andonov

Sinopsis:
Kroz strah od smrti do seksualnih želja i zabranjenih užitaka, mlada devojka upoznaje svoju stvarnu skrivenu ličnost, suočavajući se sa životinjom koja želi da izađe i utoli glad. Samo pitanje je čime? Pričama o smrti, ubijanju, patnji, goloj istini, ljubomori, čežnjama i nagonima vođeni smo ka dubljem skrivenom delu ljudskog bića.


FANZINI SA MARSA
režiser: Siniša Dugonjić
kamera: Siniša Dugonjić

Siniša Dugonjić je rođen u Beogradu 1975. godine. Završio je srednju Hemijsko-tehnološku školu u Beogradu, četvrti stepen, sa dovoljnim uspehom.
Iako poreklom iz progresivne, radničke porodice, od malih nogu pokazuje sklonost ka poeziji, fotografiji i filmu. Skrenuvši tako na stranputicu dokone malograđanštine, od 1996. do 1999. izdaje samizdat art-fanzin „Yo Pajtas“. Od 1999. do danas bavi se kratkim i srednjim metrom, producira, režira, snima i montira filmove. U slobodno vreme, između dva umetnička projekta, dizajnira veb strane, izrađuje televizijske spotove i snima putopise o dalekim zemljama.
Nema psa niti kakve druge životinje. Nije oženjen.

Uloge:
Ivan Glišić, Vasa Radovanović, Bogdan Milošev Boća , Nandor Ljubanović, Danilo Milošev Wostok , Uroš Smiljanić, Ivan Velisavljević

Sinopsis:
Devedesetih godina prošlog veka u Srbiji postojala je scena na kojoj su se muvali raznorazni likovi. Bilo je tu strip autora, ozbiljnih hardkorovaca, relativno mladih pisaca i pesnika, boraca za slobodu, te intelektualaca, budućih NVO ili pravoslavnih aktivista, filmaša, muvara i andergraund trendaša, verovatno i pokojeg foliranta ili egomanijaka, da se ne lažemo.
Svi su nešto piskarali, katendpejstovali, recenzirali koncerte prijatelja, teoretisali, crtali stripove, pravili kolaže i onda to fotokopirali, slali poštom i, ukratko, radili ono što se sada zove “social networking”.
Tada se to nije tako zvalo. Tada se to zvalo fanzinašenje.

DEVOJKE IZ DEDEŠA (r.: Doroća Zurbo, Nikol Cibuja, Ambruš Hernadi) – dokumentarni film 11:07
TELO-KUĆA (r.: Andrea Kozma) – eksperimentalni film 2:30
Ledolomac predstavlja: KRASTAVAC (r.: Akoš Kovač) – kratkometražni film 5:23
COME CLOSER (r.: Laslo Antal) – videoklip 3:42
SISTERS (r.: Lea Vidaković) – animirani film 7:31

POLA DESET (r.: Aniko Urban) – kratkometražni film 11:28
2012.
scenario i režija: Aniko Urban
asistenti režije: Oršoja Gažo, Renata Kučov
kamerman i urednik: Andor Mađar
postprodukcija: Žolt Veres
tutori: Gabor Ferenci, Sabolč Tolnai
fotografija: Milan Kmetovič
saradnici: Department of Communications and Media Studies at SZTE, Department of Visual Culture and Literary Theory at SZTE, Milan Kmetovič, Žofia Serda i Marti Madači

Aniko Urban

diplomirala je na Univerzitetu u Segedinu, na Odseku za estetiku. Trenutno radi na svom master radu iz oblasti vizuelne kulture i književne teorije, sa specijalizacijom za filmske studije. Od 2011. godine radi sa neprofitnim umetnčkim udruženjem ArtNova, čije je sedište u Moravici, u Srbiji.

Uloge:
Boris Kučov, Melinda Markuš, Zoltan Janoš Tot, Andor Mađar, Timea Koso, Levente Sabo, Mate Pinter, Lila Veres, Agnes Muči 

Sinopsis:
Film se bavi Milanom, stidljivim dečakom koji je u dvadesetim godinama života. On stiže u grad u pola deset. Umesto da uđe u tramvaj, on čeka devojku koja slika ljude, da mu prođe vreme. Međutim, izgleda kao da ga ta devojka uopšte ne poznaje.


SEDAMNAEST SEKUNDI (r.: Aurel Kiš) – plesni film 1:30
KAMERA PROBA (r.: Artur Hofman) – eksperimentalni film 11:20
RIBOSTRAH/FEAR OF FISH (r.: Atila Antal) – eksperimentalni film 12:25
DAS BAD (r: Laslo Antal) – eksperimentalni film 1:56

14. dec. - SKLADIŠTE
18.00 PESMA KOJA TRAJE – Omladinska kultura u SFRJ (Medijska arheologoija) – dokumentarni film 51:49
19.00 CÉRNASZÁLON (r.: Janoš Litauski) – dokumentarni film 53:00




PESMA KOJE TRAJE - OMLADINSKA KULTURA U SFRJ
dokumentarski film, 51:49 min.
2010.
reditelj: Jovan Bačkulja
urednik: Bojana Andrić
autorski tim Medijske arheologije: Aleksandra Sekulić, Jovan Bačkulja, Boško Prostran, Ivica Đorđević, Nebojša Petrović
kamera: Milan Ilić, Milan Ljubinković, Milan Vrbić
montažer: Branislava Teodosić

Sinopsis:
Ovom dokumentarnom emisijom počinje ciklus programa Omladinska kultura u SFRJ emisijom Pesma koja traje. Istražujući kontekst, prethodnice i produkcijske mehanizme serije nastale početkom 1980-ih, dolazi se do zanimljivog niza emisija proizvedenih u toku nekoliko decenija medijske produkcije SFRJ koji pokazuje promenu u procesu prenošenja vrednosti jugoslovenskog društva omladini. Koristeći popularnu muziku za ovu komunikaciju, društveni i medijski sistem pokazuju nivo ozbiljnosti i želje za sopstvenim podmlađivanjem i u razvoju medijske forme, uslovno shvaćene kao didaktičke muzičke omladinske emisije, može se pratiti i promena statusa i značaja omladine u tom društvu. Serija Pesma koja traje (urednik Jelica Zupanc) se analizira kroz poređenje sa sličnim ili kontekstualno relevantnim emisijama (Sloboda panku, Četrdeset prva, Klub usamljenih srdaca, Rok i revolucija, i drugim), utiske tima Medijska arheologija o aktuelnoj percepciji ovih formi i kroz razgovore sa rediteljima Zoranom Popovićem, Dragomirom Zupancem, sociolozima Dušanom Grljom, Milanom Rakitom, Vladimirom Jerićem, istoričarem umetnosti Branislavom Dimitrijevićem i teoretičarem Branimirom Stojanovićem.

Medijska arheologija je platforma za sakupljanje, analizu, arhiviranje i prikazivanje medijske građe inicirana 2006. godine, a koja žive programe realizuje u Centru za kulturnu dekontaminaciju u Beogradu, kao i gostovanjima u Srbiji i regionu. Istraživanje tima Medijska arheologija u 2011. godini bilo je usmereno na kulturne i subkulturne pojave u istoriji SFRJ koji su ustanovili specifične medijske prakse i evoluirali postojeće medijske forme, kao i način na koji se do danas ove forme prilagođavaju komunikacijskom potencijalu publike i medijskog okruženja. U saradnji sa Javnim servisom, kao i pojedincima iz oblasti kulture i medija, tim projekta Medijska arheologija pokušao je da povuče linije kontinuiteta po osnovu specifičnih tema, pokreta i kulturne produkcije u njihovom medijskom izrazu, sa naglaskom na pojmu omladinske kulture, odnosno načina na koji je medijski sistem različite oblike omladinske kulture prepoznavao, činio vidljivim, koristio i zloupotrebljavao, ali isto tako i na zastupljenosti mladih u produkciji ove vrste medijskih programa i na njihovom statusu unutar medijskog i šireg društvenog sistema s obzirom na medijsku sliku.


15. dec. SKLADIŠTE
17.30 RAKIJAFILM (r.: Čongor Sas) projekcija filma i promocija knjige Petera Božika Pohvala rakiji i druge priče
20.00 Beldocs: (ON THE QUEST FOR) BEOGRAD UNDERGROUND – dokumentarni 64:48
+ Klopka za pionira – koncert





RAKIJAFILM
dokumentarni film, 65:17 min.
2012
režija: Čongor Sas
naracija: Atila Balaž
dramaturg: Ana Ester Silađi
zvuk: Atila Kiš
svetlo: Peter Hilebrand, Čongor Sas
muzika: Gabor Baroti, Čongor Sas
montaža: Čongor Sas, Peter Hilebrand
kamera: Gabor Baroti, Čongor Sas, Ištvan Grof

Uloge:
Atila Šagi, Đeze Petkovič, Ištvan Balint, Ištvan Vekonj, Rudolf Sedlar, Ivan Hargitai, Peter Božik, Roža Vig

Sinopsis:
Izvanredan mladi direktor, Čongor Sas, na svom proputovanju po tzv. južnim predelima ispituje lokalno stanovništvo, umetnike, poznate i manje poznate, čuvene i nečuvene likove o možda najpoznatijem hungarikumu: a pečenju rakije, njegovom magičnom, lekovitom dejstvu, legendama koje kruže oko njega, pa i o ulozi destilata u savremenom društvstrong border=u.
Priča koja kreće sa žestokom fikcijom vrlo brzo prelazi na suštinu. Jedan etnografski kanon pečenja rakije uvodi gledaoce u ovaj stroži svet vrlo posvećenih majstora. Počev od umetnosti pravljenja ovog pića, preko raznoraznih sprava iz domaćih radinosti i tajni kulisa pečenja, sve do potrošačkih običaja uz ukusan, slikovit i zvučni prikaz, filmska ekipa je pokušala da uz isečke iz vojvođanske savremene književnosti prikaže, i da za gledaoce učini ovaj svet još autentičnijim.


(ON THE QUEST FOR) BELGRADE UNDERGROUND
dokumentarni film, 64:48 min.
2011.
režiser i montažer: Muriel Buzarra
vodič, prevodilac, voditelj intervjua, ko-scenarista i producent: Nataša Šarkić
kamerman, tonac: Carlos Lopez S, Muriel Buzarra

Muriel Buzarra doktorirao je komunikologiju, sa specijalizacijom u kreativnom procesu. Karijeru je započeo kao pozorišni reditelj. Član je Trayectos.org, laboratorije za audio-vizuelnu kreaciju.
U projektu (On the Quest for) Beograd underground bio je kamerman, režiser i montažer.

"Toliko smo se prekidali od jutra do mraka da mi i dalje nije jasno kako smo išta snimili!"

Uloge:
Aleksandar Zograf, Danilo Milošev - Wostok, Nikola Vitković, Nenad "Johnny" Racković, Damir Pavić Septik, Vladimir Palibrk, Mileta Mijatović, Vladimir Lenhart, Marko Cvejić, Johanna Marcadé, Demjan Babić, Marc Schneider , Jovana Petrović, Dejan Čančarević,, Vyrash Karūnos és Jisišgirdo Rūpinasi, Boško és Ida, Igor Petrušić, Katie Woznicki, Ivan Tijardović, Alex Lui, Veljko Onjin

Sinopsis:
(On the Quest for) Beograd Underground je nezavisni dokumentarni film sačinjen od niza intervjua sa alternativnim umetnicima koji posvećeno stvaraju u okviru jedne (pod)kulture, koliko bogate u svojoj raznovrsnosti, toliko ogoljene u uslovima preživljavanja. Brojni umetnici govore o svom viđenju andergraunda kao pokreta, pogleda na svet, društvenog angažovanja i načina života. Specifične društveno-istorijske okolnosti u Srbiji devedesetih su dale povod za intezivnu umetničku aktivnost, kao odgovor na totalitarni režim, a godine izolacije učinili su njihovo stvaranje veoma autentičnim. Ovaj film je kolekcija ličnih iskustava umetnika koji čine sastvani deo andergraund scene od devedesetih godina do danas.


Ulaz na sve programe je slobodan!

Detaljnije na web stranici www.medusa.vmmi.org!