RADIONICA "POZORIŠTE KAPITALISTIČKE SUROVOSTI"

Share


U okviru projekta „Radna soba“ od 9. do 11. novembra 2015. godine u Omladinskom klubu „Skladište“ Fondacije „Danilo Kiš“ održala se radionica Pozorište kapitalističke surovosti, koju je vodio Uroš Jovanović, mladi reditelj iz Beograda.

Pozorište kapitalističke surovosti u današnjim okolnostima ispituje mogućnosti Brehtove ideje o tome da je jedina prava umetnost ona koja nije plaćena i koju rade umetnici koji nisu plaćeni. U dosadašnjim pokušajima reditelj je došao do zaključka da u današnjem kapitalističkom društvu koje kontroliše i deli vreme na što manje jedinice, jedino što preostaje umetničkoj praksi je da vremenski ograniči period stvaranja. Radionica će stoga imati za zadatak proveru da li je moguće za 5 dana napraviti pozorišnu predstavu u kojoj će učestvovati umetnici koji su spremni na borbu sa surovim zakonima materijalističko-kapitalističkog sistema.

Radionica je obrađivala projekat „Sedam kapija tebe“ koji je rimejk klasika iz 70-tih godina iz vremena slobodne ljubavi, revolucionara lutalica, hipika i LSD-a. Čuvena postavka priče Euđenija Barbe nastala prema Borhesovoj priči „Mrtvac“ služiće kao metod za stvaranje svojih ličnih priča o izdaji.

Ako je suštinsko pozorište kao kuga, to nije stoga što je zarazno, već stoga što je, kao kuga, otkrovenje, isticanje, razotkrivanje korena prikrivene surovosti preko koje se, kako u pojedincu, tako i u čitavom narodu vrši lokalizovanje svih izvitoperenih mogućnosti duha.

A. Arto

Nije da se ne usuđujemo zato što su stvari teške, već su stvari teške zato što se ne usuđujemo.

Seneka

U svom redu verujem u tri sveta trojstva. Prvo je ideja o procesu stvaranja Edvarda Gordona Krega i njegovom svetom trojstvu: radnja, pokret, ples. Drugo, volim proces i verujem u bezgraničnu slobodu stvaranja. Zato, inspirisan trojstvom Arto-Grotovski-Barba tragam za stvarnim pozorišnim trenutkom, i blagom koje nastaje kada čovek poveruje u snagu svoje imaginacije i kada tako osnažen stvara novo scensko-životno iskustvo. Pored utemeljenosti na ova dva sveta umetnička trojstva u velikoj meri oslanjam se i na treće o kome govori Piter Bruk: a to je da su sve teorije mrtve u trenutku kada su napisane. Životno-scensko iskustvo stvorilo je od mene Džona Difuala koji u džepu nosi Katehizam i posećuje noćne žurke Mišela fukoa u Kalifornijskoj pustinji. Treniram vašu maštu, stavljam je u okolnosti u kojima možemo da posmatramo njeno delovanje. Proces je otvoren za sve bez obzira koliko je i kakvo je vaše izvođačko iskustvo.

Jedini uslov je da volite da maštate.

Uroš Jovanović, reditelj C kategorije

 

Rediteljski CV:

Killing game. Diskoteka Idustrija. EXIT Festival.

Andromaha. JDP. Diplomska predstava 2002. godine.

Volpone. NP u Užicu. 2005. godina.

Ona se budi. DK Vuk Karadžić. 2009. godina.

Pesma o Sinu - Gabrijela Mistral. Magacin Doma Omladine. 2012. godina.

Gospođica Julija. CZKD Beograd. 2014. godina.

Judin Poljubac. KC Magacin Beograd. 2015. godina.

 

Prijave na radionicu na Ova adresa el. pošte zaštićena je od spam napada, treba omogućiti JavaSkript da biste je videli ili telefon 523-566.

Sve dodatne informacije možete dobiti na telefon 060 55 77 81.